Uusi Nenäpäivä lanseerataan syksyllä
Nenäpäivä-säätiö on sopinut yhteistyöstä uuden mediakumppanin kanssa ja aloittanut konseptiuudistuksen. Uudesta Nenäpäivästä tiedotetaan lisää syksyllä.
Kampanjatoiminta on ollut tauolla siitä lähtien, kun yhteistyösopimus Yleisradion kanssa päättyi keväällä. Säätiön hallitus aloitti heti neuvottelut uudesta yhteistyömallista, joka on nyt varmistunut.
“Nenäpäivä on vakiintunut brändi, jonka voimme uuden kumppanuuden myötä uudistaa ja tavoittaa entisten uskollisten tukijoiden lisäksi uusia yleisöjä. Olemme tästä erittäin innoissamme”, sanoo Nenäpäivä-säätiön hallituksen puheenjohtaja Tomi Järvinen.
Nenäpäiväjärjestöt ovat sitoutuneet jatkamaan lähetystä, joka ylläpitää tietoisuutta kehittyvien maiden, erityisesti lasten tilanteesta. Järvisen mukaan Gazan ja Ukrainan kaltaiset konfliktit tuovat hädän lähelle ja koskettavat ihmisiä.
Säätiö ilmoitti helmikuussa, että Ylen Nenäpäivä-lähetystä ei nähdä vuonna 2024. Kampanjan tauosta huolimatta Nenäpäivän tukemien yhdeksän järjestön työ kehittyville maille on jatkunut. Sille on Järvisen mukaan valtava tarve.
“Konfliktien ja yhteiskunnallisten muutosten myötä monessa maassa ollaan kääntymässä sisäänpäin. Samaan aikaan, enemmän kuin aikoihin, se mitä muualla tapahtuu vaikuttaa meihin. Ongelmat ovat yhteisiä. Yhdessä voimme myös ne ratkaista”, hän sanoo.
“On sykähdyttävää, että voimme jatkaa yhdessä nenäpäiväläisinä ja tehdä jotakin konkreettista ja positiivista maailmassa, jota värittää negatiivinen uutisointi. Haluamme kiittää tukijoitamme menneestä ja haastaa jatkamaan matkaamme uudella tavalla ja uudistuvan konseptin myötä.”
Nenäpäivä-varoilla tuetaan muun muassa lasten koulutusta, terveyttä ja ruokaturvaa Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa jäsenjärjestöjen kautta. Vuonna 2023 Nenäpäivä-kampanja tuotti noin 1,8 miljoonaa euroa. Yhteensä 17 vuoden aikana kampanja on kerännyt 42 miljoonaa euroa.
Lisätietoja:
Tomi Järvinen, Nenäpäivä-säätiön hallituksen puheenjohtaja
tomi.jarvinen@kua.fi
puh. +358 40 641 8209